Анотатація проекту



Навчальний проект
«З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів»
«Форми періодичної системи хімічних елементів»

Епіграф:
«Трудитесь, трудясь, вы сделаете всё и для близких и для себя,
а если при труде успеха не будет,  будет неудача – не беда – попробуйте еще раз!»
Д.И. Менделеев
 «Періодичному закону в майбутньому не загрожує руйнування,
а тільки надбудова і розвиток суспільства».
Д. І. Менделєєв

Веб-квест «Абетка природи»

Перелік шкільних навчальних предметів:
хімія, інформатика

Перелік ключових компетентностей, розвиток яких передбачено проектом
·         здійснювати пошук необхідної інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;
·         використовувати засоби інформаційно-комунікаційних технологій для обміну інформацією, спілкування;
·         планувати, організовувати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.

Завдання проекту:
-          закріпити навички швидкого та ефективного пошуку інформації;
-          сформувати вміння застосовувати необхідні новітні інформаційні технології;
-          розвинути в учнів уміння засвоювати лише актуальну та корисну інформацію, відкидаючи при цьому все другорядне;
-          розвивати вміння аналізувати інформацію, помічати закономірності та використовувати їх, прогнозувати та робити висновки;
-          уміти генерувати оригінальні ідеї;
-          робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
-          вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;

Клас та вік учнів, які брали участь у проекті:
8 клас

Мета проекту:
Даний проект розроблений у рамках шкільного курсу предмета «хімія» і присвячений вивченню теми «Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.» 
Покликаний систематизувати знання учнів по даній темі курсу, розглянути спроби класифікації зроблені до Д.І. Менделєєва в рамках проведення командної навчальної гри в стилі квест, що поєднає академічні знання  курсу хімії з інформаційно-комунікаційними компетентностями.

Опис проекту
Абетка природи - квест, де потребуються певні знання з хімії та використовуються інформаційні технології, це взаємодія вчителя і учнів, командна співпраця і пошук, аналітичні дослідження та практичні результати роботи.

Ідея проекту:
Поєднання навчання з інформаційно-комунікаційними технологіями = нові перспективи і цікавий досвід

Напрями проекту:
1. Використання програмного забезпечення та on-line ресурсів при вивченні хімії
2. Спільна робота в «хмарних сервісах»
3. Пошук та обробка інформації
5. Аналітичні звіти та оформлення результатів проекту

Коротка анотація проекту
У ході даного проекту хлопці знайомився з історією відкриття й експериментального підтвердження періодичного закону Д.І.Менделєєва, створюють міні – дослідження про історію відкриття й експериментальному підтвердженні періодичного закону, і, по закінченню, даного проекту, разом із учителем, створюють буклет.

Ключове питання:
Доведіть справедливість слів Д.І. Менделєєва: «Періодичному закону майбутнє не загрожує руйнуванням, а тільки надбудова й розвиток обіцяються».

Питання, що направляють проект
Основне питання
Яка роль Д.І.Менделєєва в створенні Періодичного закону й Періодичної системи хімічних елементів?

Проблемні питання
·         Які передумови відкриття періодичного закону Д.І.Менделєєва?
·         Як виглядали перші системи хімічних елементів?
·         Які форми представлення періодичної системи ви знаєте?
·         Чому періодичний закон є фундаментальним законом природи?
·         У чому полягає значення періодичного закону?

Навчальні питання
Запитання 1 групи «ІСТОРИКИ»
·         Хто до Д.І. Менделєєва робив перші спроби класифікації елементів?
·         Як виглядали перші системи хімічних елементів?
Перш ніж закону з'явитися- багатьом ученим довелося потрудитися (повідомлення учнів).
-класифікація Берцелиуса;
-тріади І.В.Деберейнера (1816г.);
-спіраль А.Б.де Шанкуртуа (1862г.);
-октави Д.А.Ньюлендса (1865г.);
-таблиця Л.Мейера (1864г.).

Запитання 2 групи «ДОСЛІДНИКИ»
·         Вивчити сучасні форми представлення періодичної системи
·         Які невідповідності між значеннями атомних мас і положенням елементів у таблиці ви помітили?
·         Яке  значення П.З і П.С.Х.Є.?
·         Як була доведена сила періодичного закону?
·         Яке  значення має періодичний закон для розвитку науки й техніки?


Запитання 3 групи «ЕКСПЕРТИ»
·         Існує три формулювання періодичного закону, сформулюйте відмінність у формулюваннях періодичного закону?
·         Розкрийте фізичний зміст періодичного закону
·         Яка залежність будови атомів хімічних елементів від його положення в періодичній системі?
·         Як ви думаєте, які закони природи підтверджує періодичний закон?

Немає коментарів:

Дописати коментар