Навчальний проект
«З історії відкриття періодичної системи
хімічних елементів»
«Форми періодичної системи хімічних
елементів»
Епіграф:
«Трудитесь, трудясь, вы сделаете всё и для близких и для себя,
а если при труде успеха не будет, будет неудача – не беда – попробуйте еще раз!»
а если при труде успеха не будет, будет неудача – не беда – попробуйте еще раз!»
Д.И. Менделеев
«Періодичному закону в майбутньому
не загрожує руйнування,
а тільки надбудова і розвиток суспільства».
Д. І. Менделєєв
Веб-квест «Абетка природи»
Перелік
шкільних навчальних предметів:
хімія, інформатика
Перелік
ключових компетентностей, розвиток яких передбачено проектом
·
здійснювати пошук необхідної
інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;
·
використовувати засоби
інформаційно-комунікаційних технологій для обміну інформацією, спілкування;
·
планувати, організовувати
індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.
Завдання проекту:
-
закріпити навички швидкого та
ефективного пошуку інформації;
-
сформувати вміння застосовувати
необхідні новітні інформаційні технології;
-
розвинути в учнів уміння
засвоювати лише актуальну та корисну інформацію, відкидаючи при цьому все
другорядне;
-
розвивати вміння аналізувати
інформацію, помічати закономірності та використовувати їх, прогнозувати та
робити висновки;
-
уміти генерувати оригінальні
ідеї;
-
робота в команді (планування,
розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
-
вміння знаходити кілька способів
рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати
свій вибір;
Клас та вік
учнів, які брали участь у проекті:
8 клас
Мета проекту:
Даний
проект розроблений у рамках шкільного курсу предмета «хімія» і присвячений
вивченню теми «Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів Д.І.
Менделєєва.»
Покликаний
систематизувати знання учнів по даній темі курсу, розглянути спроби
класифікації зроблені до Д.І. Менделєєва в рамках проведення
командної навчальної гри в стилі квест, що поєднає академічні знання курсу хімії з інформаційно-комунікаційними
компетентностями.
Опис проекту
Абетка природи - квест, де потребуються певні
знання з хімії та використовуються інформаційні технології, це взаємодія
вчителя і учнів, командна співпраця і пошук, аналітичні дослідження та
практичні результати роботи.
Ідея проекту:
Поєднання навчання з інформаційно-комунікаційними
технологіями = нові перспективи і цікавий досвід
Напрями
проекту:
1. Використання програмного забезпечення та on-line
ресурсів при вивченні хімії
2. Спільна робота в «хмарних сервісах»
3. Пошук та обробка інформації
5. Аналітичні звіти та оформлення результатів
проекту
Коротка
анотація проекту
У ході даного проекту хлопці знайомився з історією
відкриття й експериментального підтвердження періодичного закону
Д.І.Менделєєва, створюють міні – дослідження про історію відкриття й експериментальному
підтвердженні періодичного закону, і, по закінченню, даного проекту, разом із
учителем, створюють буклет.
Ключове
питання:
Доведіть справедливість слів Д.І. Менделєєва:
«Періодичному закону майбутнє не загрожує руйнуванням, а тільки надбудова й
розвиток обіцяються».
Питання, що
направляють проект
Основне питання
Яка роль Д.І.Менделєєва в створенні Періодичного
закону й Періодичної системи хімічних елементів?
Проблемні
питання
·
Які передумови відкриття
періодичного закону Д.І.Менделєєва?
·
Як виглядали перші системи
хімічних елементів?
·
Які форми представлення
періодичної системи ви знаєте?
·
Чому періодичний закон є
фундаментальним законом природи?
·
У чому полягає значення
періодичного закону?
Навчальні
питання
Запитання 1 групи «ІСТОРИКИ»
·
Хто до Д.І. Менделєєва робив
перші спроби класифікації елементів?
·
Як виглядали перші системи
хімічних елементів?
Перш ніж закону з'явитися- багатьом ученим довелося
потрудитися (повідомлення учнів).
-класифікація Берцелиуса;
-тріади І.В.Деберейнера (1816г.);
-спіраль А.Б.де Шанкуртуа (1862г.);
-октави Д.А.Ньюлендса (1865г.);
-таблиця Л.Мейера (1864г.).
Запитання 2 групи «ДОСЛІДНИКИ»
·
Вивчити сучасні форми
представлення періодичної системи
·
Які невідповідності між
значеннями атомних мас і положенням елементів у таблиці ви помітили?
·
Яке значення П.З і П.С.Х.Є.?
·
Як була доведена сила
періодичного закону?
·
Яке значення має періодичний закон для розвитку
науки й техніки?
Запитання 3 групи «ЕКСПЕРТИ»
·
Існує три формулювання
періодичного закону, сформулюйте відмінність у формулюваннях періодичного
закону?
·
Розкрийте фізичний зміст
періодичного закону
·
Яка залежність будови атомів
хімічних елементів від його положення в періодичній системі?
·
Як ви думаєте, які закони природи
підтверджує періодичний закон?
Немає коментарів:
Дописати коментар